11 May 2010

Woow!! Pesta Ketam..


Haloooo Malaysia..

Ketam bang Ketam..Agak2 korang berapa sekilo Ketam kalau beli kat kawan saya ni?..Rm8 je bang maximum..Kalau kat Pasar kompom Rm15 ke atas..So sape2 nak Ketam roger2 saya k..Tapi jangan ramai sangat sebab budak tu cari Ketam part time aje..Hehehehe..

Saya panggil dia Adik je..Umur dia dalam 20 lah kot..Memang terrer jaring Ketam..Tapi macam biasa lah Ketam ni ada sepanjang tahun cuma bila betul2 musim memang banyak sey..

Saje je saya suruh dia posing lebih2 sket..Ni dia tak tau saya masukkan gambar dalam blog..Kalau dia tau macam mana?..Habis saya kena kepit dengan Pengepit Ketam tu..Adoi adoi (memang penah kena pun) sakit ooo...

Well kalau rajin usaha dah tentu ada hasil kan..Ni kira hari bertuah Adik lah sebab sekali kutip Ketam kat Jaring je dah dapat 8kg lebih Ketam..Agak2 berapa lah hasil jualannya?..Kira lah ya kalau sekilo Rm8, so if 8kg Rm baper??..

Eh Dik..Ko nak jual ke nak makan Ketam tu? Hehehehe..Yang kat belakang tu customer tetap Adik..Agak2 cukup ke 8kg lebih yang dia dapat tu?..Tak cukup korang oi..Permintaan masa tu 15kg..So Adik cuma jual pada yang tempah awal je..Bagus budak ni sebab dia pakai FCFS (First Come First Serve)..Huhuhuhuhu..

Sebenarnya dia posing lebih2 kat atas tu sebab Ketam tu sekor je paling beso..Kira susah nak dapat besor2 macam tu jadi bila dapat macam dapat bonus la..So Ketam untuk hari ni habis terjual..Alhamdulillah rejeki Adik murah hari ni..Kalau korang nak tau, sehari semalam aka 24jam = 2 kali air surut, Adik penah dapat 24kg Ketam..Tapi tak selalu lah kan..So hopefully Adik akan berjaya dalam keje Hakiki dan keje Parttime dia ni..Salute..

3 comments:

Anonymous said...

boleh saya tau lokasi tempat dimana?

ALoNgFaiSaL said...

Di Pantai Klanang, Banting, Selangor bang..

Unknown said...

Nak contact adik ni mcm maner yer?