13 May 2010

Trip Kelong Kupang Klanang..


Salam kepada semua..

Post ni nak cerita pasal Trip Kelong Kupang Klanang..Trip kali ni dihadiri oleh 6 orang jejaka yang tak kurang hensemnya..Trip pada 28.03.2010 (Sabtu) ni sebenarnya nak buat Sabtu malam Ahad tapi memandangkan kami lambat booking so terpaksalah pindah ke Sabtu siang..Saya dan Wak Meran dari Banting dah 4 orang lagi kengkawan baru daripada Shahalam..Pukul 7:30 saya dan Wak Meran, gerak dari rumah ke Jeti Klanang..

Sebelum ke Jeti, kami singgah di kedai membeli bekalan yang perlu..12 jam nanti atas Kelong tu so kena lah prepare barang2 makan dan yang difikirkan perlu..Pada sape2 yang rajin bleh jugak if nak bawak dapur..Dapat je ikan terus convertkan jadi lauk..Huhuhuhu..

Setelah load barang ke dalam boat, dalam 9:15 kami gerak ke Kelong..Perjalanan hanya dalam 30minit menggunakan bot 24 kaki panjang X 6 kaki lebar..Campur dengan Tekong, bot tu ada 7 orang lah..Sampai kat Kelong Kupang Klanang, kami pun unpack barang dan prepare untuk memancing..Gambar kat atas dan bawah ni adalah ikan pertama yang dinaikkan oleh sahabat kita yang berbaju putih tu..Wak Meran pulak tolong unhookkan Mata Kail..Best best..

Macam yang saya pernah sentuh sebelum ni dalam post, kalau yang jenis khusyuk memancing, memang tak fikir nak amik gambar..Yang lain tak berapa nak ambil pusing pun pasal bergambar..Saya je yang amik, tu pun sikit2 aje..Sahabat kita bertopi kelabu tu happy sangat dapat sentapan ikan..Tau2 yang dinaikkan, ikan Buntal yang macho..Hehehehehe..

Trip kali ni banyak jugak dapat ikan seperti ikan Tanda, Talang, Bawal dan macam2 lagi cuma saiznya agak mengecewakan..Saya pulak punya seronok first time mancing di Kelong dah tak fikir apa dah redah je..Hasilnya kulit kemerah-merahan (walaupun saya gelap).2 hari terasa panas je muka ni dan lepas trip, habis kulit mengelupas..Adoi lah..

Sebulan lepas tu terus saya beli topi ni sebab nak elakkan kulit panas dan mengelupas..Hopefully lepas ni if ada trip lagi, takdelah jadi lagi ek (nak pakai sun block tak suka plak)..Hehehehe..
So kita jumpa lagi lepas ni ya..Mancing jom..







0 comments: