09 May 2010

Memancing di Banting..


Selamat Pagi Banting..Hehehehe..

Mancing ni kena banyak sabar korang oit..Kadang tu duduk menunggu sampai 3 jam sekor pun tak dapat..Tambah pulak tempat tu baru lepas kena Tuba dan korang tak tau..Huhuhuhu..

Ada 4 Lombong besar2 kat area Banting yang saya tau..3 kat Sungai Kelambu dan 1 kat Banting Baru..Saya cuma penah sampai kat satu Lombong je belakang MegaSteel..Hasilnya ikan Talapia yang bagak2 dalam 400gram hingga ke 500gram seko2..

Saya mancing kat Lombong tu pada 24.11.2008 ni dengan kawan2..Lombong tu cantekk punya..Ikan Talapia, Keli, Haruan, Lampam, Ketutu (Haruan Bodo) dan macam2 jugak jenis ikan kat situ..Memang best cuma tempat tu takde pokok tinggi so kalau t.hari, panasnya mak aih..Terbakor kulit den..

Ni pulak hasil (Ikan Keli) yang dah jadi lauk (Keli Masak Pedas) pakai resepi AbgLie..Betul ke Masak Pedas ni..Masak Hentam kot..Hehehehe..

Gambar atas dan yang ni diambil pada 16.06.2009..Ikan tu dipancing secara kebetulan..Kami guna Mata Kail Udang dan memang tujuan asal nak mancing Udang (port yang sama dengan posting Udang Galah)..Tau2 Ikan Keli yang sangkut..So kita Alhamdulillah lah ya dapat Ikan Keli ni sebab seko Udang Galah pun tak menjelma..Thanks A Lot pada AbgLie sebab sentiasa jadi teman sepermancingan saya..
May ALLAH bless U always AbgLie..Chalooo..


2 comments:

Anonymous said...

nak buat camana skrg musim keli... menunggu patin pun keli gak yang naik hahahaha

ALoNgFaiSaL said...

Tau takpe..Keli je banyak..Sabtu lepas yakni pada 07.05.2011 ade orang mana tah dah suku guni naikkan keli..Huhuhuhu..