13 May 2010

Haruan lagi..


Salam Kaki Pancing..

Pada 08.02.2010 saya ke port biasa ikan Haruan dengan harapan Atuk Haruan (2kg ke atas) menyambar umpan yang diCasting..Tiap kali memancing saya bawak 5 ekor katak je sebab selalunya mancing lepas balik keje pukul 5pm..Lepas solat Asar, saya akan ke port2 biasa dan Casting sampai pukul 7..

Baru Casting 3 kali je sekor Haruan seberat 300gram menyambar umpan..Kecebur....Air berkocak..Maka setelah dibiarkan beberapa saat, satu henjutan balas dilakukan..Debush debush bunyi air berkocak menandakan ikan dah sangkut pada Mata Kail dan sedang berusaha keras untuk melepaskan diri..Hehehehe..

Gambar diatas dan yang ini menunjukkan betapa hensemnya ikan Haruan tu daripada orang yang mengailnya..Hehehehe..

Setelah dilepaskan dari mata kail maka inilah gambar ikan itu tengah merehatkan diri di celah kaki si Pemancing setelah penat bertarung..Tah hape je saya tulis ek..So Casting kali ni saya dapat 2 ekor ikan Haruan yang kedua2nya bersaiz 300gram..Saya bawak balik ikan ni kerana ada permintaan dari kengkawan untuk menjadikannya santapan istimewa..Huhuhuhu..
Ni pic saje je suka2 amik..Sebenarnya kalau korang pegi mancing, terutamanya pada yang jenis menumpukan sepenuh perhatian, memang susah nak amik gambar..Selalunya memancing sorang2 so sape lah yang nak tolong amikkan gambar kan..Main belasah je..Gambar ni diambil menggunakan Kamera Kodak..Siap guna tripod lagi..Huhuhuhuhu..

Gambar ni saya ambil sebelum ikan2 ni dipasskan pada kawan2 yang dah order ikan ni..Setakat ni saya jarang jual pada sapa2 pun..Selalunya main bagi je sebab modal tak banyak pun kalau Casting..Pada sapa2 yang pernah Casting Haruan share2 lah info ya..Kalau nak storynya masuk kat blog ni pun boleh..Email je saya..mohdfaisal.mohdnajib@gmail.com..Sayonara...

0 comments: