13 May 2010

Haruan Dihatiku..Hehehehe..


Salam & Ohaiyo gozaimaz..

Macam biasa, balik keje saya kalau takde ape2 program, akan ke Kedai Ikan, beli Katak untuk buat umpan Casting Haruan..Pada 11.03.2010 (Khamis), lepas balik keje, terus saya ke port baru yang lebih dekat dari port biasa..Port ni memang betul2 celah2 pokok Kelapa Sawit..Banyak alur2 kat sini yang airnya kehijaun dan penuh dengan lumut..

Casting punya Casting, lepas dalam 6 balingan, satu sambaran sederhana berlaku..Sentapan yang dibalas, berjaya menaikkan seekor ikan Haruan 300gram..Yahooo...

Then Castingan diteruskan dan seekor lagi Haruan 300gram berjaya dijinakkan dengan jayanya..Ok jugak port ni cuma agak tersorok ke dalam so if jadi apa2 masalah jugak kan..Ikan2 yang diCasting tu saya bawak balik sebab ada Rakan Sekerja nak buat lauk..

Pada hari yang berikutnya, saya ke Jeti Tongkah untuk meninjau2 keadaan kat sana..Mana lah tau ada port yang baik punya..So saya jumpa port ni..Macam best kan..Tapi belum cuba sebab tujuan saya ke Jeti nak beli Udang..So hopefully kita akan jumpa dalam post yang akan datang (Trip ke Kelong)..Salam sejahtera..





0 comments: